Τρίτη 1 Ιουλίου 2008

Οι δρόμοι στην Κρήτη, έχουν την δική τους ιστορία

Την γραμμένη με αίμα, ιστορία των δρόμων της Κρήτης, θα ανασυνθέσουν σήμερα ειδικοί και μη, σε ημερίδα που διοργανώνει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου και το ΤΕΕ-ΤΑΚ.
Τα τροχαία ατυχήματα και η οδική ασφάλεια, το αντικείμενο της ημερίδας, που μεταξύ άλλων θα αναφερθεί σε μια νέα προσέγγιση και φιλοσοφία στις μελέτες αυτοκινητόδρομων, και τους νέους κανονισμούς μελετών τους, στη διαχείριση προσβάσεων και την προστασία των νέων οδικών αξόνων, στην αποδοτικότητα των βραχυπρόθεσμων μέτρων χαμηλού κόστους στο οδικό δίκτυο, στο τι λέει η διεθνής εμπειρία και τι η ελληνική πραγματικότητα, ενώ θα παρουσιαστεί μελέτη εντοπισμού και προτάσεων βραχυπρόθεσμων παρεμβάσεων σε τμήματα και θέσεις μειωμένης οδικής ασφάλειας στους άξονες Ηράκλειο- Μοίρες, Τυμπάκι- Αγία Γαλήνη, Ηράκλειο- Γούβες- Χερσόνησος- Μάλια, Χανιά - Ρέθυμνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι: Στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, από την Σητεία έως το Καστέλι δηλαδή, ο χρόνος που απαιτείται να διανυθούν 300 χιλιόμετρα, είναι 5 ώρες και 10 λεπτά, ενώ αναμένονται ανά 100 χιλιόμετρα 38 θάνατοι από τροχαία.
Στην Ευρώπη, ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους αντιστοιχούν 87 νεκροί απο τροχαία, στην Ελλάδα αντιστοιχούν 132 νεκροί από τροχαία ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους, ενώ στην Κρήτη, που δεν ξεπερνά με την τελευταία απογραφή, τους 600.000 κατοίκους, αντιστοιχούν 206 νεκροί από τροχαία.
Σημαντικό είναι να υπολογίσει κανείς ακόμα ότι, ενώ διεθνώς το οδόστρωμα ευθύνεται 2 έως 3%, μάξιμουμ 8% για τα τροχαία, στην Κρήτη η αντιστοιχία αφορά στο 18 με 19%.
Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων χρόνων κατά τον Γιάννη Λιονάκη, διοικητή της ΕΛΠΑ, απαιτεί εγρήγορση, κινητοποίηση, και συλλογική απαίτηση ποιότητας έργων τέτοιων, που η ζωή να μην έχει ημερομηνία λήξης με το που έχει κανείς, πρόσβαση πεζός ή εποχούμενος, στο οδόστρωμα, ούτε και να αποτελεί θέμα τύχης το πόσοι και ποιοι ζούμε ακόμη, κυκλοφορώντας στους δρόμους του νησιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: